Bästa någonsin.

När livet går ens väg och blir som en vill. Känner att det inte borde vara så här lätt. Och varför just mitt liv? Jag är så jävla fucking tacksam till slumpen.
 
Påsken var så fin. Vännerna var hemma och jag drog ihop en spontan grillkväll med smores. Hängde så mycket med Klara att när hon drog kändes det som att hon flyttade ner till Linköping ytterligare en gång. Toves 20 år firades ordentligt genom att alla gäster tog av sig alla sina kläder. Gick runt Nävsjön med Hankie och Sörmlandsleden, med sina orangea markeringar, var så härlig. Det kändes som att återse en gammal kär vän. Letade öppna glasskiosker i hela stan med Maya. Klunkade lyxshake med Julia. Bästa påsken någonsin.
 
Jag firade alltså Valborg i Linköping i en lånad läkarfrack Överlevde en hagelskur under cykelparkeringstaket. Gick på min första kravall och blev berusad på öl. Tog i hand med ca. 10 andra läkarstudenter som frågade om jag gick termin 1 på läk. Vad de egentligen tänkte: "WTF vem är det där och hur kan jag inte ha sett henne tidigare aboo måste haffa brb". Köpte bakismat på Donken, där du vet under tunneln mot Ryd, och ja du visste. Sprang hem (ja, jag flyttade över helgen) bredvid en cyklandes Klara. Somnade kabom bläm. Seriöst, bästa Valborg någonsin. Usch, det var så fint.
 
Fick ledigt och drog till Barcelona. Så fint att se Irene och hennes föräldrar igen. Importerade snus till Joar. Dansade dupstep på Razzmatazz mellan 02-06. Bästa utgången någonsin, jag skojar inte. VIP-festade kvällen därpå. Låg i soffan hela söndagen och såg tre filmer. Skejtade längs med stranden. Gick på föreläsning i organisk kemi. Åt paella. Återuppväckte min spanska och förstod allt som sas. Tittade på utsikten över staden. Vandrade i parker och gick vilse i labyrint. Besökte Casteldefels med barfotafötter. Grät när jag skulle hem. Fuerte.
 
Pepp på jobb. Så najs med lite cashflow efter allt för många minusposter på kontot. Blev positivt överraskad på torsdag morgon av att min chef meddelar att hon lånat ut mig till gatan och anläggningslaget i en månad. Bästa jobbet någonsin. Hej bygga lekställningar a.k.a. vuxenlego.
 
 
Kram
Frida
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback