Mittback

Angående att jag spelade min första fotbollsmatch på ett år i söndags.

SHIT vad kul det var. Får seriösa tankar på att börja spela igen. Tränaren i IFK:s U-lag har två gånger tidigare frågat mig om jag kunnat ställa upp och spela när det har varit ont om folk. Första gången kunde jag inte, eftersom jag skulle till Grönan. Andra gången kunde jag, men matchen blev inställd eftersom IFK inte fick ihop tillräckligt med spelare. Men nu, tredje gången kunde jag. Jag drog även med mig Klara, för hon var hemma över helgen.

Vi vann matchen med 2-0. Jag måste säga att jag är nöjd med min egen insats, då jag inte rört en boll sedan Scania Sports Camp. Konditionen var det absolut inget fel på. Vill påstå att jag har bättre kondis idag än när jag slutade med fotbollen. Men bollkontrollen var inte den bästa, vilket är helt förståeligt.

Ja, vi får se om fotbollsskorna på hyllan snart får nöta gräs igen.

Kram
Frida


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback