Vad jobbar du med?

Tufft liv. Trodde det var slutjobbat för i år, men icke. Plånboken ropar ja medan Lat-Frida ropar nej. Fick förlängt igen, för tredje gången. Som det är sagt nu slutar jag 15 dec. Trött-pepp!
 
"Vad jobbar du med?" är ingen lätt fråga. Men här är lite av svaret.
 
Ungefär exakt så här såg min dag ut idag:
Alarmet ringer 05.10. Tänder lampan och snoozar. Alarmet ringer igen 05.12. Går upp och gör frukost medan jag lyssnar på Hana Pee's podcasts. Cyklar (oavsett väder) 06.10. Anländer till jobbet 06.20 och går och byter om. Inofficiell samling i matsalen 06.30. Och sen är vi igång. Slänger på pumpen och slangar på bilen. Åkter ur till lekparken på Arnö och pumpar ur vatten ur hålet vi grävt. Sätter upp planlasern, mäter ut ytan i hålet och ser till att den är plan. Kollegan fortsätter gräva ur ytan och lastar traktorsläpet. Frukost på jobbet 09.00, te och mackor. Igång och jobba igen 09.30. Utgrävning och lastning på Arnö fortsätter. Skruvar fast leksaksratten på lekställningen vi ställde ut i måndags. Lunch på jobbet 13.00. Ut igen, 13.30. Rensar flaket på bilen på plast och diverse träplankor. Sköljer av leriga slangar och pumpen för att göra plats för gungställning. Lastar gungställning.. Mot Armö. Lastar av gungställning. Slutför utgrävning av ytan. Skruvar ihop gungställningen och ställer ned den i gropen. Sätter ut stakkäppar och spärrar av gropen med plastband. Plockar ihop och åker tillbaka till jobbet. Byter om. Cyklar (oavsett väder) hem 16.00.
 
Jag tycker om att skruva, spika, såga, gräva, vara skitig, läsa ritningar, snacka skit, lösa problem och bygga något som sedan kommer att stå där länge. Att kunna peka och säga "Det där har jag gjort", "De där träden har jag planterat", "Den där gångvägen har jag paddat". Fint.
 
Kram
Frida
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback