ULTIMAT CHECKLISTA

Okej, okej.
Hur har folk ens hunnit julpynta? Jag har inte ens hunnit fatta att det är jul. Det är den 14 december idag och vi är nästan halvvägs genom årets sista månad.
 
Jag har nu jobbat i 6 månader och det är 6 månader (exakt på dagen) sen jag tog studenten. Igår var min sista dag på jobbet. Så på måndag bidrar jag med en pinne till statistiken om den höga ungdomsarbetslösheten, och det med ro. Det känns faktisk bra att få andas ut ett tag. Visst kommer jag sakna jobbet och arbetskamraterna, men jag fick inte ens en sekund till att andas ut alkoholen från studentveckan och studentdagen. Men det känns som att jag har börjat nyktra till nu.
 
Med ro tar jag mig an ledigheten. Det finns ingen vad-ska-jag-göra-nu-stress, även om tri-stress antagligen kommer att infinna sig. Jag vet vad jag vill och var jag ska.
 
THE ULTIMATE LIFE CHECKLISTA:
1. Gå till Arbetsförmedlingen på måndag, skriva in mig och söka ströjobb.
2. Fira jul.
3. Åka till Teneriffa över nyår.
4. Ströjobba.
5. DYKVOLONTÄRJOBBA I  BELIZE I 6 VECKOR (het länk)
6. Vara pank.
7. Jobba hela våren/sommaren.
8. Bråvalla + tågluff med luffarvänner
9. Plugga Marin Vetenskap på Götebors Universitet.
 
Det är inte svårare än så.
 
Vaktade brorsans och hans flickväns kisse. Så söt.
 
Kram
Frida

Kommentarer
Postat av: Sara

Du är duktig på att göra filmer Frida!! Våra tv-studenter här kan knappt knåpa ihop sånt här efter vad jag sett.

2013-12-15 @ 11:27:00
Postat av: Hanna

U go girl!

2013-12-17 @ 21:01:52
URL: http://hannagson.blogspot.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback