Spindelmos

Igår kväll var det ballemys hos Nystöm. Tog fram min vinterjacka för första gången denna vinter, älskar't. Vi tittade på månen och jag missade fyra stjänfall, typsikt. Skrev sms med min kalla näsa och frös inte ett dugg.

Nu ska jag berätta vad som är roligast med att flytta. Jo, det är så här att vi har en massa krafs och kartonger nere i källaren. Där, i hörnen, på väggarna och bakom hyllor, gömmer sig en massa skräckinjagande spindlar. Mamma har nu börjat röja där nere och hon är otroligt rädd för dessa små djur med 8 ben. Så när hon ser en spindel börjar hon tjuta alfabetets alla vokaler. "- IIIOOOÄÄÄAAA", ungefär så låter det.
Och jag kan bara inte låta bli att skratta. Förlåt, men det låter så kul. Jag kan avslöja att jag inte heller är helt vän med spindlar.


Sandra myser

Sara som vält --> Ok!

Kram
Frida


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback