Festivalfeber

Tänkte sammanfatta P&L-veckan lite. Mest för att få lite ordning själv, för dagarna flyter lätt ihop.

Tisdag:
Mot Borlänge! Kom fram runt 3 på eftermiddagen. Satte upp tält och gjorde i ordning allt. Åt hos Saras snälla moster. Sedan till festivalen och checka stället. Såg Sissela Benn Stand Up.
Onsdag:
Vaknade av att det var galet varmt i tältet. Ut och steka och svettas i det soliga vädret. Träffade Anna på lugna campingen, kul att se henne. Vi stötte också på Yrsa, som vi träffat kvällen innan. Följde med Yrsa och Jan och badade på Båtstadsbadet (som egentligen borde heta Båtstadsträsket). Men älven var härlig. Hem (till tältet alltså) och lagade oxpytt med äggröra. Mumma! På kvällen såg jag Navid Modiri, Sahara Hotnights, Lykke Li och Kings of Leon.
Torsdag:
Ännu en stekhet dag. Tog våran frukost och gick och satte oss i favvoparken. Kokade ägg och det gick ju bra tillslut. Gick till Kupolen (Dalatutten) och Klara köpte lite kläder och jag en glass. Klottrade på Klotterplanket vid Shangri-La. Såg Maggio, Linnros, M.I.A och The Ark.
Fredag:
Inte så många roliga namn på spelschemat. Sov ovanligt länge. När jag och Sara vaknade vaknade hade de andra redan ätit frukost och vara redo att dra mot Kupolen. Så jag och Sara gjorde ravioli. MUMMA! Sen badade vi i en fin sjö. Duschade i varm dusch oxå, lyx! Såg Timbuktu. Stod i bankomatkö i 45 min och lyssnade ofrivilligt på hela Architects konsert. Inte kul. Lyssnade på spoken word och poesi av Oskar Hanska, Olivia Bergdahl och Kung Henry. Såg The Sounds och ett luftskepp med reklam om Hultsfredsfestivalen. Blåste såpbubblor. Sov på gräskullen medan vänner dansade loss till Stures Dansorkester. Sen träffade vi trevliga vänner på vanliga campingen och chillade. Somnade halv 5 i tyghuset.
Lördag:
Dagen jag sett fram emot hela veckan och många veckor tidigare. Vaknar med ont i halsen, huvudvärk och feber. Toppen! (ironi). Hem till Saras snälla moster, skippa Kapten Röd och istället sova i en och en halv timme. Släpa sig till festivalområdet. Träffa Maya och se Mando Diao och Säkert!. Titta två minuter på Bob Dylan bara för att ha sett honom. Han var inte bra. Se se lite på Daniel Adams-Ray för att sedan bänka sig framför dagens veckans höjdpunkt, Those Dancing Days. Stod längst fram, hoppade, skrek, sjöng, svettades och dansade, fast jag var sjuk. SÅ GALET BRA DE ÄR! Lyssnade på lite på Miss Li, Foreigner och Hellström. Gick i sömnen hem till min kära solstol och somnade.
Söndag:
Vaknade av Saras alarmsignal. Det gjorde inte hon. Så jag pokade henne. Äta frukost och packa ihop. Sedan hem till tegelhuset! Hade feber när jag kom hem.

Så sjukt rolig vecka. Nu kommer jag vara osocial ett tag..

Kram
Frida


TDD! Btw, Klara är bäst.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback