Ingen tid att spilla aka marathon

Den 22 maj var datumet jag senast skrev något här. Nu är den 16 september. Oj.


Jag kan, utan att överdriva, säga att mycket har hänt sen den 22 maj. Jag har segat mig igenom mina sista lektioner på gymnasiet. Jag har överlevt Studentveckan 2013 (MISSA INTE FILMEN NEDAN) och tagit studenten.  Det var så himla fint.


Nybakad student, men det fanns ingen tid att spilla. Upp kl. 05 på måndagen för att ta sig till jobbet. Det var starten på mitt jobbmarathon. Fyra veckor jobb Scania Sports Camp. Det var minst lika kul som förra året. Dock var första veckan väldigt jobbig, då jag led av sviterna av en veckas intensivt studentfirande. Andra veckan tog jag en dag ledigt för att kunna åka ner till Norrköping och festivala lite tillsammans med Mickis. Så himla värt. Men att vara på festival är ju inte att vila och såklart ska man få den där berömda festivalförkylningen. Ändå värt.


Fyra veckor av jobb avklarat, men det fanns ingen tid att spilla. Upp kl. 05 på måndagen för att ta sig till Parkavdelningen på Tekniska Divisionen på Nyköpings Kommun. Sju veckor var det sagt. Körde lite vattenbil, lite sopbil, plockade lite skräp. Hjälpte till där jag behövdes. Fick ett efterlängtat besök av Irene, min kära spanjorska, och lyckades ta två dagar ledigt under den veckan hon var här. Hon tajmade bra med Nyköpings Festdagar och en tjejgängsträff inkl. utgång. Usch, vad jag saknar. De sista två av de sju veckorna var jag på anläggning på Gatuavdelningen. Byggde lite gångväg och lite parkering.


Totalt tolv veckor av jobb avklarat, men det fanns ingen tid att spilla. Upp som vanligt, kl. 05 på måndagen. Fick sju veckor förlängt på anläggning. Jag tackar och bockar. Byggde lite lekpark, körde lite grävmaskin, körde lite vitra med släp. Jag har fem veckor kvar, så mitt jobbmarathon bara fortsätter och jag vill inte att det ska sluta den 15 oktober.  Jag trivs så grymt bra på jobbet, det är så himla kul och jag lär mig så mycket hela tiden. Men på ett sätt vill jag ändå vara ledig (aka arbetslös), i alla fall en vecka.


Tre dagars ledighet på en hel sommar är inte mycket. Ändå känns det som att jag har haft en bra sommar, kanske inte den bästa, ty första sommaren som 18-åring kommer för alltid vara svårslagen. Jag har trots jobb mån-fre hunnit med att hänga med vännerna som fått för sig att flytta här ifrån. Jag har sovit i tält och paddlat. Vandrat på Sörmlandsleden själv (!) en gång med Klara och en gång med Maya och sovit i vindskydd båda vandringarna. Jag och Maya har överraskat Elena med en utflykt till smultronstället. Jag har badat ganska mycket. Jag har spelat minigolf. Jag har varit på Grönan med Karin och åkt Insane alldeles för många gånger. Jag har (traditionsenligt) varit på Kom Å Se. Jag har varit med i SN och Aftonbladet under samma vecka. Jag har bokat kurs för att ta dykcert och nu nästan läst klart all teori. Jag har varit på Heron på bio med Klara. Jag har spelat min första fotbollsmatch på drygt ett år. Föregående två saker gjorde jag igår och i förrigår. Fin helg. Hann även med att träffa Maya och prata med Sara i telefon.


Framtiden är så planerad som den kan bli, dvs INGET är spikat. Jag har en del reseplaner. I höst ska jag hälsa på Irene i Barcelona över en helg. Jag ska hälsa på Tove i Trondheim. Jag ska hälsa på Sara i Piteå. Jag ska göra en långresa, förmodligen till Costa Rica där jag ska volontära och vända sköldpaddor. Men det blir nog först nästa vår. Dessutom ska jag ut och WWOOFF:a i Spanien. Notera: Jag ska. När jag slutfört mitt jobbmarathon aka cashflow så känns detta som den bästa belöningen.


Kram
Frida




Kommentarer
Postat av: Hanna

Åh Frida, jaJaJAA! En uppdatering :')
Jag saknar dej!<3

2013-09-16 @ 22:32:22
URL: http://hannagson.blogspot.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback