Alltid lika självsäkert

"Vad ska du plugga då?". Det är en fråga jag får så ofta att jag inte behöver tänka på vad jag ska svara. "Marin Vetenskap på Göteborgs Universitet", säger jag, lika självsäkert som automatiskt.
 
Helt plötsligt, från ingenstans. Fem minuter av osäkerhet och förvirring. Jag har varit så säker, så länge, att jag glömde vad jag var säker på. Jag blev tvungen att kolla upp utbildningen en gång till. Läsa igenom programberskrivning, kurser och jobbmöjligheter. Är det här verkligen rätt? Varför vill jag det här? Läser mer. Och så klick! ÅH JAG VILL BÖRJA PLUGGA NU. Just det här programmet, just de här kurserna, just i Göteborg. Helst nu på direkten. När går nästa tåg till Götet? 
 
Nu lika säker, om inte mer säker, på att det är rätt väg att gå. Jag ser verkligen fram emot framtiden.
 
Kram
Frida

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback