Till cykeln

Cykeln är det mest episka fordonet. Att ta mig fram till fots är inte min grej, det går så sakta. Ingen fart, inget äventyr. Cyklar vår, sommar, höst, vinter. Gillar småstaden för att här går det snabbare att ta cykeln än att ta bilen. Gillar att cykla i snömodden just för att jag inte vet om jag kommer få fäste eller inte. Lite vardagsäventyr och snart är det julafton.

En lista på 5 saker som gör att jag tycker att cykla är bättre än att köra bil:
1. Jag kan aldrig få motorstopp.
2. Jag kan parkera var som helst där det finns en tom yta på ca 0,3x2,0 meter.
3. Om jag krockar med någon är det mest troligt att de överlever.
4. Jag kan titta åt alla håll utan att något är i vägen.
5. Ringklockan är grymmare än biltutan.

I fredags var det julavslutning. Begåvade människor som sjunger och spelar. Häng. Korv, julmust och kladdkaka. Kompis- och bakquiz. Ett antal youtubeklipp. Mys.

Sträckläser [bubble] av Anders de la Motte. Sista 20 sidorna i trilogin och det blir bara mindfuck igen och igen. Grym författare, dessutom. Blir ju bara bättre när han smyger in en pik till SJ om att tåget som huvudpersonen åker är försenat..
Funtar på att läsa Berättelsen om Pi, för att sedan se filmen. Trailern lockar till läsning.

Kram
Frida


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback