Inget kan stoppa oss

Kära, fina och gröna Nyköping kommer snart att befolkas igen. Fyra dagar av kneg kvar innan jag får krama, prata och umgås ikapp med kömpisarna. Åh så fint! Och det snackas hit och dit om att detta kommer bli den bästa sommaren någonsin. LET'S DO DIS! För vem kan stoppa oss?
 
Annars skrek jag ikapp med ångstfyllda studenter i Flogsta. Hej, fina Uppsala. Och Maya var ju där förstås (hehe). Låg på en filt och svettades ikapp ölandes människor i Eko-parken en hel dag. Åt pirog vid Fyrisån och gick högst upp på kullen till slottet. Fyndade sovsäck och åt glass. Allt var fint och grönt och inget kan stoppa oss.
 
Återupptäckte torkade äppelringar och åt en hel skål själv. Jag tror de jäste i magen.
Hängde upp min 20-årspresent på två stolpar i gräsmattan utanför fönstret och la mig i den. Carpe hängmatta!
Peppar festival som aldrig förr. Bråvalla och Siesta med fint folk. Festivalpeppen har nog aldrig varit så extrem som den är i år. Det kommer bli BRUTALT, för vem skulle ens kunna stoppa oss?
 
Röstade i EU-valet och kände mig vuxen och myndig. En tanke: tänk om min röst blev ogiltigförklarad? Det var ändå drygt 50 000 röster som blev det. Som att hela Nyköpings invånare inte fick säga vad de tyckte. Blir lite förvirrad och känner att jag kanske borde läsa på mer om det.
Medan resultatet från Eurovision gav mig hopp om Europa så gav resultatet från EU-valet mig en käftsmäll. Rasiter och nazister tar över parlamentet. Men det är bara att fortsätta kämpa, för de kan inte stoppa oss.
 
Igår fick jag äntligen plaska i Vätterns kalla, men ack så uppfriskande, tiogradiga vatten. Träningsvärken idag är som festivalpeppen, BRUTAL. Hade problem med tryckutjämningen och åt ett egyptiskt, gult, litet piller innehållande ospecificerade substanser för att öppna upp öronen. Tänkte "yolo" och sen fungerade det.
 
Annars jobbar jag och bygger lekpark. Plockar skräp ibland och blir arg och frustrerad över plast i allmänhet. Och första rapsbaggen är skymtad.
 
Lägger upp massa film här, så titta in bara:
youtube.com/nature8me
 
 
Kram
Frida

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback