Slaget om Ängstugevägen

Gick kursen PADI Open Water aka nu har jag dykcert. Så himla fett! Jag är så sjukt taggad på att dyka. Nästa helg blir det PADI Advanced Open Water, kabläm!
 
Tog ledigt i måndags och träffade både Tove och Julia. Hälsade på inne på Enskilda och snackade med lärarna. Det kändes som att komma hem. Häng i de röda sofforna och det var bara resten av klassen och alla andra treor som fattades. Ändå fint.
 
Annars jobbar jag. Nu i veckan har vi grävt upp förväxta nyponrosbuskar i en ca 300 meter lång refug på Ängstugevägen. Männikor traskar förbi och säger att det är bra att vi tar bort de där skräpbuskarna. Andra människor frågar varför vi tar bort dem, det är ju så fina och tillägger att de luktar så gott när de blommar. Det är mest farbröder och tanter, men även dagisfröknar verkar vara intresserade att säga sitt angånde de omtvistade buskarna. Det finns inget mellanting, antingen är man för eller emot.Slaget om Ängstugevägen fortsätter.
 
Cyklade hem i torsdags. Det regnade och blåste, som det ska när det är höst. Mötte en del som också cyklade i regnet och la märke till en sak; alla hade samma ansiktsuttryck. Ni vet det där besvärade uttrycket man får när man cyklar i regn, kisande ögon och ihoprynkade ögonbryn. Rainface, vill jag kalla det.
 
Som jag tidigare skrivit har jag en tendens att somna varje gång jag lyssnar på Mellissa Horn. Hon släppte nyss sin nya platta. Jag har försökt att lyssna igenom den, men det är svårt för jag somnar liksom. Det verkar vara fett bra iaf.
 
Det är grymt coolt i musikvideos när allt går i slow-mo samtidigt som musken är lipsynkad ändå. Kolla in Laleh och youtuba Thomas Stenströn - Dansen före döden. 
 
 
 
Kram
Frida

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback