Vill blogga

Idag upptäckte Julia att "Kom igen då" låter nästan exakt som "comiendo" (ett ord på värdens finaste språk). Smart kvinna! "Bajs" blir "vais" och "i bajs" blir "íbais", bara så ni vet.
Nu är jag och tove (äntligen) kvitt. Hon puttade ner min i en buske. Det var värt det.
Har precis varit ute och sprungit. Skitajobbigt, men känns fett värt nu när jag sitter här i min snygga och mysiga myströja.
Jag har tänkt på en sak. Att byta ut ordet 'måste' mot 'vill' är coolt. T.ex. istället för "Jag måste plugga" så tänker du "Jag vill plugga (för att lära mig så mycket som möjligt till provet, så att jag får ett bra betyg och kan utbilda mig till det jag vill)". Coolt.

Kram
Frida


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback