Dödens yta

En obekväm soffa är anledningen till att jag slutat titta på tv. Det är verkligen en plåga ett vila sin ända på denna dödens yta. Det läskiga är att soffan ser helt vanlig ut. Den har en fin färg, ryggstöd och armstöd, precis som alla andra soffor. Men den är absoult inte som andra soffor. Visst finns det olika nivåer av bekvämlighet, men denna soffa hamnar långt, lååångt ner utanför skalan. Jag vill inte ens kalla den soffa. Svär på att det är en förklädd spikmattestol. Det är inte svårt att bli lurad av denna supersmarta förklädnad.
När man nu väljer att vila sin ända på denna dödens yta medan man ser på tv kommer man märka att blodet genast lämnar alla rumpceller och ändan börjar domna bort. Allt och alla undviker soffan så mycket som det går. Inte nog med att man tappar känseln i ändan, ryggen kröker sig, eftersom det är omöjligt att hitta en lämplig sittposition.
Slutsats: Undvik i största möjliga mån att sitta i denna "soffa". Vilket i sin tur leder till att i största möjliga mån undvika tv-tittande. Vilket i sin tur leder till att jag har mer tid över för läxor och provpluggande. Vilket i sin tur leder till att facebook krashar (eftersom jag föredrar att facebooka istället för att läsa läxor).

På löpsedlarna i morgon:
"Facebook krashat - soffa tros vara orsaken"

Kram
Frida


Kommentarer
Postat av: Maja

Du är så bra Frida!!!! Hahahhaa och ärlig! Kram kompis!

2011-11-21 @ 20:20:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback